سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کرونا

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: تلاش به منظور حفظ سلامت فردی و نیز تقویت آرامش اجتماعی لازمه غلبه بر ویروس کروناست.

نرگس مسیبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با انتقاد از فعالیت عده ای در بستر فضای مجازی که متاسفانه فقط باعث تشویش و نگرانی مردم و خانواده ها هستند، اظهار داشت: از همان آغاز شیوع کرونا در ایران و قم، دیدگاه ها و نگاه های متفاوتی در خصوص این قضیه وجود داشته و دارد، از جمله این که برخی می گفتند که این مصداق بارز بلاست که اصلاً جای طرح این مباحث آن هم در شرایط فعلی نیست، ضمن آن که این سوال مطرح می شود که چرا شروع آن در کشور ما باید از قم باشد، مگر این که آن را از منظر ابتلا و امتحان الهی مورد توجه قرار دهیم که سخن معقول و قابل طرحی است، چرا که خدای متعال نیز در آیات قرآن به صراحت می فرماید که ما شما را به شیوه های مختلف مورد ابتلا و آزمایش قرار می دهیم تا میزان صبر شما مشخص شود.

وی افزود: از آن سو، متاسفانه ای عده ای سریع در برابر گفته های پزشکان موضع گرفتند که این هم شیوه مناسبی به نظر نمی رسد.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران همچنین گفت: برخی از مردم ما مع الاسف در این آزمون مردود شدند چه آن هایی که دست به احتکار ماسک و مواد شوینده و یا مواد غذایی زدند و چه کسانی که با انتشار اخبار ناامیدکننده باعث افزایش نگرانی و یأس مردم شدند و این ها باید در پیشگاه خدا و ملت پاسخگو باشند.

وی بیان داشت: بر اساس تعالیم و آموزه های دینی آن چه قابل توجه است این که ما باید ضمن رعایت بهداشت و سلامت فردی، منافع و مصالح جامعه را نیز در نظر بگیریم و تنها به فکر خود و خانواده مان نباشیم و بدانیم که به هر حال این امتحان و مشکل نیز دیر یا زود به پایان می رسد.

مسیبی همچنین گفت: ما باید به گونه ای رفتار کنیم که حتی وقتی اقوام و دوستان از شهرهای دیگر با ما تماس می گیرند، نباید بی جهت فضا را برایشان ناامید کننده جلوه دهیم چرا که این موج منفی می تواند یک خطر جدی برای کشور ما به شمار رود.

وی با تاکید بر لزوم حفظ آرامش اجتماعی در عین توجه به سلامت فردی افزود: به هر حال شیوع این ویروس نیز مثل قضایای دیگر همچون سیل و زلزله مدت زمان خاصی دارد و تمام می شود اما ما با تلخ کردن فضای جامعه، بی صبری و دامن زدن به اختلافات و شایعات، عملاً در این امتحان و آزمون مردود شویم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha